Brandul de angajator: Un alt mod in care criza afectează companiile

brandul de angajatorPe la inceputurile iminentei si atotdistrugatoarei crize cand toata lumea vorbea de cost-reduction nu intelegeam de ce majoritatea companiilor incepeau prin a reduce bugetele de marketing. Logica mea era simpla: o companie cu un brand puternic nu are ea mai multe sanse sa supravietuiasca (sau chiar sa aiba succes) in timpul crizei, decat una cu un brand vulnerabil?

Iata ca unele companii s-au dezmortit de efectul crizei si au reinceput head-huntingul de manageri in cel de-al doilea trimestru al anului. Ok, dar cu brandul de angajator cum stau? Michington defineste brandul de angajator ca fiind „imaginea organizatiei ca fiind un loc grozav de munca in mintea angajatilor curenti si a stakeholderilor cheie din piata exterioara (candidati activi si pasivi, clienti, clienti potentiali si alti stakeholderi cheie”.

Oamenii fac diferenta

Se stie prea bine ca oamenii de calitate fac diferenta intr-o companie de succes. Cu cat proiectele si obiectivele unei companii sunt mai ambitioase, cu atat mai puternic trebuie sa fie brandul de angajator al respectivei companii, pentru a recruta oameni pe masura. De ce sa presupunem ca lucrurile stau altfel intr-o perioada de criza? Chiar si in conditiile actuale, poate fi dificil pentru o companie sa atraga si sa retina oameni talentati si calificati.

Brandul de angajator este bazat pe brandul corporatist al unei companii si este targetat, in speta, spre piata locurilor de munca. Principalele motivatii pentru a avea un brand de angajator sunt recrutarea si retentia angajatilor prin pozitionarea companiei ca fiind un angajator atractiv atat pentru potentialii angajati, cat si pentru cei existenti. Pe langa acestea, un brand de angajator poate avea un efect pozitiv asupra culturii organizationale, asupra motivarii angajatilor, pozitionarii brandului corporatist precum si, in final, asupra succesului companiei deoarece prin crearea unei brand de angajator de valoare, angajatorii pot dobandi avantaje competitive.

Un proces continuu

Procesul de branding de angajator este unul complex si continuu. In primul rand, acesta nu se rezuma la postarea de oferte de joburi. In cel mai bun caz, postarea continua de joburi poate spune despre companie ca aceasta este intr-un continuu proces de recrutare datorita unei bune evolutii economice. In cel mai rau caz, acest gen de activitate poate spune despre angajator ca nimeni nu raspunde anunturilor sale datorita faptului ca este un angajator indezirabil. De ce sa riscam?

Un brand de angajator puternic nu se naste peste noapte si nu este un proces care sa aiba un final (cel putin nu unul independent de „finalul” companiei insasi).

Componentele cheie ale brandului de angajator sunt:

  • Scopul,
  • Cultura,
  • Slujba.

De luat in considerare in cadrul unui proiect de branding de angajator ar fi urmatoarele:

  • Identificarea strategiilor fundamentale existente,
  • Stabilirea unei strategii de angajator,
  • Identificarea publicurilor tinta relevante,
  • Evaluarea statutului companiei si a necesitatii de actiune,
  • Identificarea punctelor tari si a punctelor slabe,
  • Identificarea si analiza concurentei,
  • Definirea valoarii propuse de angajator,
  • Asigurarea coeziunii si consecventei comunicarii in toate punctele de contact cu potentialii angajati, precum si cu cei existenti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *