Copywriting care vinde pentru site-urile web

copywritingEste titlul unei carti scrise de Maria Veloso, director al Universitatii de Web Copywriting si fost director de scriere creativa la Aesop.com, o companie americana de internet marketing. Autoarea este descrisa ca un veteran in domeniu, cu o experienta de 27 de ani in copywriting si marketing direct.

Cartea contine numeroase sfaturi pentru specialistii in copywriting, atat din mediul online si offline, cat si pentru persoane care de-abia invata pasii elementari in ale scrierii creative, in speta studenti si tineri absolventi de facultate, angajati sau antreprenori.

Premisa foarte simpatica de la care porneste cartea este ca fiecare dintre noi poate deveni un web copywriter grozav, in mai putin de cinci ore, folosindu-se de acel tip de incurajare: Si tu poti s-o faci!, atat de utilizat in orice carte de sfaturi si recomandari. Ceea ce o deosebeste de cartile de acest tip care nu spun nimic esential la final este tocmai metoda relativ la indemana de a schita un web copy, daca ai abilitati de baza in ale scrisului.

Aceasta metoda porneste de la cunoasterea a trei elemente esentiale: obiectivul de vanzari, publicul-tinta si produsul sau serviciul promovat. Autoarea chiar mentioneaza ca este vital sa cunosti la perfectie aceste trei aspecte, inainte de a incepe sa scrii texte pentru site-ul web respectiv.

Pentru conceperea unor texte reusite, care sa si vanda pe internet, autoarea propune o tehnica usor de inteles la prima vedere, care este sustinuta de o serie de exemple in carte. Tehnica este inspirata de o parte din intrebarile care se pun intr-un brief de creatie, cei care au lucrat intr-o agentie de publicitate recunoscand cu siguranta modul de gandire pe care se bazeaza Veloso.

Este vorba de cinci intrebari-cheie la care copywriterul trebuie sa dea raspunsuri specifice, fara sa incerce sa fie creativ in aceasta prima instanta. Intrebarile si raspunsurile vor constitui apoi scheletul pe care se vor construi armonios argumentele de vanzare, redate prin copywriting-ul site-ului respectiv.

Cele cinci intrebari sunt:

1) Care este problema cu care se confrunta publicul-tinta cu privire la piata sau categoria respectiva de produse?
Raspunsul la intrebare se refera la identificarea unei nevoi curente care a ramas neacoperita de catre actualii competitori si pe care compania ta o poate satisface cu succes, prin cunoasterea si intelegerea publicului-tinta.

2) De ce nu a fost rezolvata pana in prezent problema?
Raspunsul la intrebare vine iarasi din intelegerea specificului publicului-tinta si din cunoasterea in amanunt a competitiei.

3) Ce se va intampla daca problema este rezolvata?
Aici se foloseste tehnica numita Gandire in Perspectiva si se face apel la posibile solutii de imbunatatire a vietii publicului-tinta odata cu rezolvarea problemei.

4) Cum poate face diferenta produsul sau serviciul tau?
Raspunsul la aceasta intrebare este tocmai discriminatorul sau propunerea unica de vanzare pe care compania ta o ofera publicului-tinta, acel element unic de diferentiere fata de competitie.

5) Ce ar trebui sa faca publicul-tinta cu privire la produsul sau serviciul tau?
Un posibil raspuns poate fi: sa ceara informatii, sa se inscrie la newsletter, sa comande telefonic, sa cumpere efectiv produsul sau serviciul respectiv.

Drumul de la textul initial pana la copywriting-ul de succes promis este pavat apoi cu injectarea de emotii prin cuvinte, adaugarea de puncte-cheie, bonusuri si argumente pentru a inchide tranzactia. Se mai folosesc si frazele si cuvintele carlig, verbele de „hipnotizare” si se inlocuiesc cuvintele rationale cu cele emotionale pentru un maxim de impact.

Cartea descrie foarte in amanunt toate aceste mecanisme, reusind intr-un final sa lase cititorul cu impresia ca a intrepatruns o parte din secretele marilor web copywriteri. Bineinteles ca este necesara foarte multa munca pentru dezvoltarea unei tehnici personale de scriere creativa pentru web si mai ales o buna cunoastere a mediului online si a marketingului adaptat lui.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *