Esec in comunicare

comunicareSuntem motivati sa tindem catre comunicare eficienta atunci cand avem de transmis mesaje importante, instructiuni sau cereri. Stim ca atingem eficienta maxima atunci cand mesajul complet, la forma sa originala este clar inteles si i se da un raspuns comunicatorului.

Comunicarea eficienta este comunicarea care „functioneaza”

Nu intotdeauna oferim sau ne asteptam la perfectiune deoarece de multe ori trebuie sa ne multumim cu mult mai putin decat eficienta, in ciuda eforturilor si intentiilor noastre. Comunicarea eficienta perfecta se poate atinge, insa cu multa responsabilitate si putin noroc, avand in vedere cate pot sa mearga prost.

Comunicarea eficienta este cam ca apa. Vitala.

Astfel, aceasta este o resursa rara si costisitoare, este produsa si furnizata printr-o retea complexa de distributie si purificare care nu este vizibila consumatorilor, are filtre care necesita mentenanta continua.

Provocarea comunicarii eficiente

Provocarea oricarui comunicator este aceeasi: nu poti castiga daca nu incerci. Trebuie sa incerci si sa tot incerci pana cand vezi ce anume functioneaza in comunicarea cu publicul tau.

Comunicarea:

  • Este impletitura care tine organizatia legata, dar este si firul care poate destrama aceasta structura;
  • Este cea mai mare influenta asupra eficientei organizationale;
  • Necesita mult mai multa atentie si sensibilitate decat se vede;
  • Este bazata pe presupuneri;
  • Nu este perfecta.

Atunci cand eforturile de comunicare esueaza, poti identifica problema?

Poate fi:

  • Vina ta, ca sursa sau ca receptor al comunicarii?
  • Vina altora, ca mesageri sau receptori ai comunicarii?
  • Ceva in afara ariei de control?

Asemenea bariere in comunicare pot fi sumarizate in urmatoarele: bariere personale, bariere organizationale sau bariere ale procesului.

Daca vrei intr-adevar sa faci ceva pentru eficientizarea comunicarii la locul tau de munca, una dintre primele provocari pe care trebuie sa o accepti este reprezentata de truisme:

  • Majoritatea dintre noi suntem comunicatori si ascultatori slabi;
  • Foarte putini dintre noi ne asiguram ca transmitem mesajul receptorului nostru;
  • Atunci cand comunicam, foarte rar profitam de diversele canale de comunicare disponibile;
  • Cu totii ne-am putea imbunatati abilitatile de scriere;
  • Adevarul e ca exista consecinte ale standardelor scazute ale comunicarii, totusi majoritatea dintre noi acceptam si toleram aceste standarde in comunicarea de tip business, chiar daca suntem constienti de costurile incluse.

Vrei sa ai atentie? Va trebui sa muncesti din greu sa o capeti, dar si mai greu va fi sa o pastrezi!

Locul de munca, la fel ca oriunde altundeva, contine multe distractii ale atentiei care limiteaza abilitatea de concentrare asupra a ceea ce ne spun ceilalti. Ne place sa dam vina pe stilul de viata modern si pe presiunile sociale pentru esecul comunicarii. Multi dintre noi credem ca suntem comunicatori buni si ne este mai usor sa identificam erorile de comunicare ale celorlalti. Atunci cand comunicam bine, ridicam asteptarile celorlalti.

KISS, dar cu limite

„KISS” vine de la Keep It Short and Simple. Ni se spune sa simplificam si sa eliminam complicatiile care nu sunt necesare din comunicare. Dar trebuie sa tinem minte cel putin faptul ca tuturor ne place sa punem amprenta personala asupra oricarui mesaj pe care il transmitem. In intreg procesul de comunicare, ne exercitam influenta. Atunci cand simplificam mesajul este foarte probabil ca neintentionat sa ajungem la un mesaj cheie cu totul diferit fata de cel initial. In acelasi timp oricat de simplu ar fi un mesaj, oamenii il vor complica. Comunicatorii nu ii pot ignora pe cei care se asteapta ca un mesaj sa fie complicat daca este important si invers.

Sean Misteil ne recomanda singura intrebare care ar putea sa ajute pe oricine doreste sa imbunatateasca procesul de comunicare din cadrul companiei sale este:

Esti multumit de imaginea comunicata de compania ta publicurilor tinta?
Daca nu, atunci ce poti face tu ca sa schimbi aceasta situatie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *