Evenimentul de marketing si avantajele sale

eveniment de marketingComunicarea prin eveniment se realizeaza printr-un ansamblu de tehnici promotionale asemanatoare prin faptul ca, oricare ar fi modalitatea concreta de actiune, transmiterea de mesaje se face prin intermediul evenimentelor.

In stransa legatura cu conceptul de comunicare prin eveniment este conceptul de eveniment de marketing. Ca si definitie, putem spune ca evenimentul de marketing este un instrument in mixul comunicarii intreprinderii, o manifestatie al carei scop principal este atingerea unui obiectiv de marketing prestabilit.

Daca evenimentele de marketing sunt folosite ca masura strategica de comunicare, atunci intreprinderea practica un marketing al evenimentelor. Marketingul evenimentelor grupeaza ansamblul de tehnici de marketing care permit realizarea de evenimente pentru promovarea unei marci, a unui produs sau a unei organizatii.

Din ce in ce mai multe companii si institutii sunt interesate in ziua de azi de evenimentele de marketing, care pot insemna orice de la spectacole in aer liber pana la seminarii cu clientii companiei. Factorul comun al acestor activitati este furnizarea de experienta si stimularea simturilor consumatorului. Avantajul principal al unui eveniment de marketing este intalnirea directa dintre companie si clientul sau.

Esenta evenimentului de marketing consta in a-i da consumatorului experiente unice si memorabile cu produsele si serviciile promovate de organizatie. Consumatorul are nevoie sa primeasca informatii de valoare de la companie. Aceasta trebuie sa se asigure, in contextul unei competitii acerbe, ca le ofere consumatorilor sai valoare adaugata, printr-un mix de comunicare cat mai onest si mai diferentiat cu putinta.

Cand folosesc evenimentele de marketing, companiile au sansa de a-si exercita drepturile asupra consumatorilor, pe toata durata manifestarii respective. Daca o companie reuseste sa-si convinga consumatorii sa participe la eveniment, concentrarea acestora pe oferta altor competitori va fi diminuata sau chiar inexistenta. Acest fapt nu este neaparat valabil atunci cand mai multe companii se folosesc de acelasi eveniment in scopuri de marketing.

Evenimentul de marketing nu este ceva nou, noua este perceptia ca a devenit mult mai orientat spre rezultate si profit decat o simpla actiune de PR sau de sponsorizare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *