Increderea clientilor

Increderea clientilorIntr-o economie de piata lucrul cel mai dificil pare gasirea de clienti, deoarece produsele si serviciile devin din ce in ce mai specializate, se adreseaza unor nise din ce in ce mai inguste. Lucrurile nu stau tocmai asa; e relativ usor sa gasesti 1.000 de clienti pentru 1.000 de apartamente, dar cat de usor este sa ii convingi ca au facut alegerea buna?

Nu sunt putini cei care au auzit despre neseriozitatea celor care fac case pentru ANL. Chit ca este vorba de intarzieri in livrarea apartamentelor sau finisaje de proasta calitate, cred ca toti clientii au dubii insemnate cu privire la ceea ce vor primi. In mod cert, ei sunt indreptatiti sa creada ca vor primi mai putin decat le-a fost promis.

Asa cum spuneam intr-o insemnare mai veche, marketingul nu reprezinta vanzare. Marketingul inseamna sa il convigi pe client ca a facut o alegere buna, iar un marketer cu abilitati peste medie va sti ca cea mai buna metoda de promovare o reprezinta „word-of-mouth”, recomandarea clientului actual catre alti potentiali clienti. Dar cu toate astea, majoritatea constructorilor de apartamente nu se sinchisesc sa ii asigure pe clienti ca treburile merg conform planului.

Daca as fi in locul Anchor Group care acum construieste InCity Residence langa Bucuresti Mall, m-as lauda al naibi de mult cu lucrarea pe care o fac. Sa ofer camine unor oameni este un gand si o realizare nobila. Atunci, de ce sa nu ii conving pe clienti ca au facut o alegere buna si sa nu le arat cat de multumiti vor fi?

As face din cand in cand tururi ale sitului de constructii, le-as arata „uite-asa turnam pilonii ca sa fie rezistenti”, „uitati-va ca suntem in grafic si chiar ne incadram in buget, deci nu va vom cere suplimentar nimic”; as face astfel de tururi ale sitului lunar si i-as invita pe toti cei care au contractat un apartament, desi in mod cert nu vor veni toti. Insa cred ca este un mod de a linisti clientul si de a-l asigura ca totul merge asa cum trebuie. De asemenea, nu m-as ascunde in situatia in care apare o problema, ci le-as spune franc „momentan avem o problema privitoare la usi, deoarece furnizorul ne-a adus produse de calitate mai slaba; acum l-am dat in judecata ca sa ne recuperam prejudiciul si sa inlocuim usile”.

Problema este ca cei care concep campanii de marketing se concentreaza strict pe gasirea de clienti si pe promovare, fara sa se puna sub nicio forma in locul clientului. Gresesc undeva?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *