Marketing pe nise

strategieIn Romania avem o problema. Bine…de fapt avem mai multe dar una tine de marketing si e grava-grava. La noi inca exista oameni care nu au aflat ca vremea targetarii “la plesneala” s-a dus.

Nu mai merge sa faci un produs si sa incerci sa il vinzi oricui, nu mai merge sa concepi servicii pe care “oricine le poate folosi”. S-a terminat, gata! Si totusi sunt o gramada de firme care ignora asta dar le vezi incercand tot felul de tehnici promotionale si planuri de marketing elaborate de cate 100 de pagini. E ca si cum ai incerca sa inveti despre pozitionare (vezi si cartea Pozitionarea de Al Ries) fara sa ai habar care sunt cei 4P si ce legatura au ei cu marketingul.

Trebuie sa lucrezi pe nise. Nise inguste! Adica fara “targetul meu este orasul Baia-Mare” sau “fac un magazin care sa se adreseze femeilor”. Targetul trebuie stabilit (mult) mai precis. Poti face, de exemplu, un produs pentru barbatii necasatoriti, intre 21 si 30 de ani, cu salariu peste 2000 ron pe luna si care lucreaza in birouri (adica nu pe teren). Sau poti sa deschizi un bar (doar) pentru…artisti. Sau, si mai exact, pentru scriitorii de romane SF. Bine, e adevarat ca exemplul cu scriitorii (si chiar cu artistii ?) nu prea se poate aplica in Romania fiindca sunt prea putini dar ati inteles ideea.

A, si asa de final de post, imi vin in minte multe scuze proaste pe care le tot aud de la cei care fac greseli de alegere a segmentelor de piata dar niciuna mai proasta ca cea din cazul Edsel: “The aim was right, but the target moved.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *