Marketing pentru mafioti

marketing mafioti„The myths die hard, especially within the Mafia.” (Robert D. McFadden)

Cu totii vorbind despre marketing, branding, insa ne referim la acestea in general sub forma lor consacrata, organizata. Campanii, studii de piata, rezultate. Cam la atat se reduce intelegerea majoritatii atunci cand vine vorba de marketing. Si iata de ce oamenii acuza marketingul, care apare ca un spectru care se opune artei si valorilor reale, profunde…

Multi dintre cei care acuza insa marketingul sau personal brandingul ca rapesc esenta obiectelor si pun in fata concepte sterile, nu inteleg ca de fapt in fiecare secunda, in fiecare clipa in care interactionam, facem marketing. Nu este o disciplina abstracta si indepartata, este insasi natura noastra umana.

Interactiunea a fost inlocuita astazi de posibilitatile nelimitate oferite de web, iar cultura fast-food, definitorie pentru societatea mileniului III, este cea mai vizibila. Sa nu intelegem insa de aici o lume hamburger. Conceptul este mai complex si se refera la un stil de viata rapid, la un stil in care oamenii nu mai au cum sa ajunga atat de usor la esente. Nu pentru ca noi am alege sa fim superficiali, ci pentru ca pur si simplu nu mai avem timp sa spunem tot ceea ce vrem, nu mai avem timp sa facem tot ceea ce am vrea. Iata de ce, fiecare gest inseamna marketing, in fiecare clipa ne construim o imagine pe care mai apoi o folosim.

Nu poti reusi daca refuzi sa te adaptezi acestor cerinte, pentru ca intr-o societate definita de o diversificare a ofertelor, pentru a iti transmite mesajul mai departe ai nevoie de vizibilitate. Esenta conteaza foarte putin atunci cand vine vorba de imagine. Pentru ca oamenii sa descopere ceea ce vrei sa spui, trebuie sa ajunga la cuvintele tale, iar in lipsa unei vizibilitati adecvate, asta este imposibil. Sistemul nu poate fi schimbat decat din interior, iar cei care doresc sa atinga esentele trebuie sa inteleaga ca profunzimile nu valoreaza foarte mult in absenta unui invelis atractiv.

Marketingul personal a devenit astazi mult mai important. Pentru ca, odata cu problemele economice, oamenii au inteles ca majoritatea posesiunilor sunt volatile. Si atunci, astazi punem cu totii accentul pe oameni. Oamenii au devenit cel mai important asset, iar daca stim sa ne promovam, vom reusi sa ajungem departe.

Miturile urbane

Legendele, miturile urbane, toate sunt exemple de marketing direct. Mafiotii au ajuns celebrii nu prin campanii publicitare, ci prin transmiterea legendelor de la o persoana la alta. Networkingul, viata ca networking perpetuu, iata viitorul in marketing. Sa invatam ca este de multe ori mai important sa porti o conversatie pe mess decat sa citesti o carte, sa invatam ca de cele mai multe ori, deciziile importante se iau la o bere sau in spatele cortinelor. Nu mai traim intr-o lume a ideilor mari, ci intr-un univers al micilor clipe frumoase furate curentului.

Promovarea, diseminarea mesajului, interactiunea cu cei care ne cunosc si ne ajuta sa trecem la urmatorul pas in promovarea propriilor noastre idealuri. Iata reteta marketingului intr-un timp in care bugetele mari s-au topit. Este timpul sa renuntam la numar si sa ne axam pe calitate, este timpul sa renuntam la miscarile clasice si sa abordam actiuni nonconformiste, care ne pot crea o aura inovatoare. Asa cum astazi in lume se pune accentul pe educatia non-formala, tot asa in marketing am ajuns intr-un punct in care mai important decat un premiu international este parerea vecinului de palier. Legendele se nasc de langa noi, iar marii mafioti au ajuns astfel gratie florareselor care au comentat generatii intregi despre actiunile lor…

In era hypertext, pentru a reusi, omul de marketing trebuie sa se adapteze cerintelor publicului. Esentele raman ascunse, accesibile doar celor care cauta in mod special asta. Ceilalti vor putea sa se bucure pur si simplu de imagini, vor putea sa simta in piept aerul tare al inaltimilor fara a urca realmente pe munte. Pentru ca, in spatele tuturor simbolurilor noastre, in spatele fiecarui lucru profund pentru care luptam, se afla o campanie de marketing buna. Insasi cei care se opun marketingului au ajuns acolo tot datorita acestuia. Insasi in spatele sufletelor noastre se afla marketing. Iubirea e marketing. Totul inseamna ca cineva a stiu la un moment dat cum sa promoveze si sa vanda ceva…

Majoritatea nu vrea sensuri ascunse, ci o distractie pe cinste. Iar asta nu poate decat sa fie normal, natural. Traim mult prea putin pentru a ne bate capul cu metafizici complexe. S-ar putea ca la un moment dat tot ceea ce ne dorim sa fie un zambet autentic si un hohot de ras eliberator. De ce oare ne-am obisnuit sa acceptam atat de greu aceasta dorinta…? Pentru ca, fie ca ne convine, fie ca nu, in fiecare moment, suntem pe o scena imensa:

„Your name and face carry your brand in both reality and virtual reality, such that wherever they are cited, your personal brand is at stake.” (Dan Schawbel)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *