Marketingul Anotimpurilor

markToamna pare cel mai trist anotimp. Incepe scoala, vacanta tocmai s-a terminat. De frunze, copaci si vreme nu mai zic. Mai mult, oamenii isi fac probleme pentru intretinere. Se apropie iarna, iar facturile risca sa devina neincapatoare pentru o cutie de pantofi.

Din punctul meu de vedere e cea mai grea perioada pentru un marketer. Ce fel de mesaj poate avea succes intr-o astfel de perioada? Care este modalitatea de a comunica cea mai eficienta pe perioada celor 3 luni de toamna? Cum alungi tristetea si melancolia? Sunt toti oamenii influentati de elementele descrise mai sus? Ori pentru ei schimbarea anotimpurilor nu are mare relevanta?
Mosul aduce bani si glorie

Cumparaturile sunt in floare pe perioada Sarbatorilor de Iarna. Oamenii arunca banii pe cadouri, mancare si artificii(ultimele doua trimitandu-i de cele mai multe ori in spital dupa Revelion). Iarna e mai usor din perspectiva Marketingului. Cu conditia sa ninga. Totul devine apoi de o facilitate aproape lipsita de substanta. Mosul bea un anumit suc, iar renii mananca un anumit fel de mancare. Ma astept ca in acest an sa avem parte de “emotionantele” CSR. Probabil vor face ceva referitor la artificii/pocnitori(s-a facut cumva si nu stiu eu?).

Chiar daca nu totul revine la viata, primavara este de o complexitate mai greu sesizabila la o prima vedere. Iesirea din iarna(ghiocei, 1 martie, 8 martie), Sarbatoarea Pastelui si apoi 1 Mai. Momente diferite care necesita abordari diferentiate. Tranzitia de la iarna(mai ales daca mai si ninge prin martie-aprilie) la vara e grea de tot. Atitudini diferite, mesaje opuse si public diferit ca si asteptari, trairi si emotii.

Vara e previzibila in mare parte. Sezonul estival in special, perioada vacantelor si a concediilor formeaza un traseu turistic repetitiv si simplist. Firul comunicarii este impins catre consumatori si apoi este infasurat in jurul stancilor de unde oamenii filmeaza rasaritul.

E o poveste cinica si utila aici. Consumatorii ar putea profita de slaba pregatire a ofertantilor in aceste diferentieri. Iar emitatorii mesajelor pot arunca navodul cu mai mult spor asupra unor oameni dezorientati si asaltati de niste saptamani care alearga cu o viteza mai buna decat recentul record olimpic.

Salvează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *