PR Traditional si PR Interactiv

PR TraditionalIn ideea simplista a PR-ului traditional, acesta se ocupa cu comunicare mesajului creat, incercand cresterea credibilitatii acestuia in speranta ca va fi preluat de de industria media. Aici se adauga relatia cu jurnalistii/redactorii/trusturile media si participarea / organizarea de evenimente in domeniu.

Aparitia PR-ului interactiv vine sa completeze tabloul relatiilor publice globale, cu urmatoarele doua componente: folosirea puterii internetului pentru a merge mai departe decat in metodele traditionale si folosirea relatiilor publice pentru a stabili si mentine un dialog cu prospectii si clientii.

Spre deosebire de PR-ul traditional, cel interactiv se ocupa cu folosirea aplicatiilor web pentru a dialoga cu targetul. Astfel, o companie va creste credibilitatea brandurilor sale nu numai prin metodele traditionale, dar utilizand si instrumentele mai noi, precum: bloguri, podcasturi, portaluri, forumuri, retele sociale, vloguri, reviste electronice, newsletters etc. Blogurile si media sociale in general iti ofera posibilitatea de a sustine un dialog public cu clientii, fapt ce duce la cresterea credibilitatii pentru compania ta, dar numai in cazul in care toate aceste instrumente sunt folosite corect. Piata cu siguranta deja vorbeste despre compania sau produsele tale pe aceste retele. Este important sa pornesti cu ideea corecta ca nu poti controla acest tip de interactiune, insa poti foarte bine sa directionezi discutiile printr-o prezenta sincera, directa, care evita supra-promovarea si hiperactivitatea.

Liderii din diferite domenii folosesc elementele PR-ului interactiv

Doresti sa te pozitionezi ca lider in domeniul tau de activitate, de aceea ai nevoie de o abordare creativa a imaginii tale. Aici intervin metodele PR-ului interactiv pentru crearea unui brand de expert.

Dintre elementele cele mai importante ale PR-ului interactiv, este important sa stapanim cateva dintre ele. In primul rand, este vorba de optimizarea continutului comunicatelor de presa si a articolelor pentru motoarele de cautare. Inainte sa le publici, asigura-te ca documentele tale contin fraze si cuvinte cheie relevante pentru continutul lor. Ca o completare, distribuie-ti comunicatele de presa si materialele prin portalurile specializate online. Majoritatea companiilor fac deja acest lucru si sunt multe portaluri de stiri si bloguri de specialitate care preiau noutatile.

Un alt lucru important de retinut este folosirea de taguri de genul newsvine sau delicious ce te ajuta sa iti promovezi linkurile. In plus, poti face „social bookmarking”. Venind vorba de noile media, construieste-ti relatii din cadrul acestor medii. Cauta, contacteaza si stabileste un network puternic intre tine si persoanele cele mai influente din domeniul in care activezi. Pe langa acestia, cunoaste analisti si reprezentanti din presa de domeniu, bloggeri, vloggeri, autori de reviste virtuale (numite si ezines) sau portaluri de specialitate. Aceste relatii se construiesc intr-un timp mai indelungat, insa iti vor asigura o prezenta profesionista in mediul online.

In plus, contruieste un centru media online pe site-ul companiei tale. Creeaza o arhiva de stiri accesibila publicului, unde vei inregistra materiale de branding (logo, materiale de prezentare), comunicate de presa, articole, interviuri si materiale cu date de contact ale persoanelor care reprezinta compania.

Daca intre responsabilitatile tale ca specialist de PR intra si monitorizarea presei, incearca sa faci acest lucru folosind instrumente precum „Google alerts for keywords” pentru a-ti usura munca si a fi sigur ca nu ratezi nicio mentionare a companiei sau produselor tale in presa si in mediul online. Totodata, prin acest fel poti tine pasul si cu aparitiile competitiei in diferite publicatii.

Nu in ultimul rand, dezvolta o strategie de blog. Este important sa ai un blog al companiei actualizat cu informatii relevante pentru domeniul in care activezi, dar si sa ai o prezenta pe blogurile celorlalti jucatori din domeniu. Bineinteles, aceasta prezenta nu este una strict legata de promovarea proprie, ci mai degraba de contributie la discutiile avute din postura de specialist.

Fii proactiv in discutiile despre compania ta!

Tine minte: este foarte posibil sa ai deja o prezenta online, chiar daca nu esti tu cel care a initiat-o. Majoritatea clientilor companiei tale sunt cu siguranta activi in mediul online si deja vorbesc despre tine si produsele companiei tale. De aceea este recomandat sa adopti o pozitie proactiva in felul in care ai grija de prezenta ta online. Nu vei reusi niciodata sa controlezi perfect imaginea ta din mediul online, dar cu siguranta vei reusi sa canalizezi discutiile in mod favorabil pentru a-ti construi o imagine puternica si pozitiva in mintea clientilor tai.

Atunci cand reusesti sa menti legatura cu clientii tai prin metodele traditionale de PR si folosesti instrumentele interactive, reusesti sa completezi imaginea firmei si a produselor tale, fiind capabil sa iti transmiti mesajele pe canale diverse, ajungand la grupul tau tinta prin metode creative.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *