Produsul minune care face de toate

produsul minuneNu stiu cum sunteti voi insa eu nu apreciez lucrurile complicate. Imi plac butoanele pe care le apesi o singura data si ai terminat treaba. Precum instalarea WordPress. Nu stiu cati dintre voi ati instalat vreodata platforma de blogging WordPress. Instalarea este extrem de simpla: are un pas. Dai click pe un link si scriptul de instalare face totul. Ar fi ceva sa fie si intalarea sistemului Windows la fel de usoara, nu?

Stiu ca nu poti compara cele doua produse. Totusi, ideea ramane: unii oameni fac un sport national din a crea produse greu de folosit. Cate functii folositi din Microsoft Word/Excel? Cateva, nu-i asa? Atunci de ce exista zeci de butoane si de functii in aceste programe? Mai multe functii la un telefon mobil inseamna mai bine, nu? Nu chiar.

Sunt doua probleme majore cu produsele complicate. Prima problema: genereaza confuzie. A doua problema: dilueaza brandul. Un telefon mobil este un telefon mobil inainte de toate. La ce-mi trebuie camera foto? Daca vreau sa fac niste fotografii decente, atunci nu telefonul mobil cu o mini-camera de 2 megapixeli este solutia, ci macar un aparat foto digital de 5 megapixeli. Se pare ca in dorinta de a oferi mai multe beneficii, producatorii ofera mai putine solutii si mai multa confuzie.

Si mai este ceva pe langa complexitatea produselor: nu stii de unde sa alegi. Cand v-ati cumparat ultima data o pasta de dinti? Este o adevarata aventura sa-ti cumperi o pasta de dinti: nu stii de unde sa alegi! Ai atat de multe optiuni incat iti este fizic greu sa gasesti pe raft exact sortimentul de pasta de dinti pe care-l cauti! Iar daca nu stii exact ce pasta de dinti vrei, trebuie sa te pregatesti pentru o durere de cap.

Prea multe optiuni pot genera confuzie, iar confuzia este probabil cel mai periculos lucru care se poate intampla in mintea clientului tinta. Nu se pune problema doar de vanzari scazute pe termen scurt… chiar se poate pierde pozitionarea cand comunicarea si oferta genereaza confuzie.

In final, un ultim comentariu. In mintea consumatorului exista instictiv informatia ca nu exista perfectiune. Nu exista un produs-minune care le face pe toate. Este un paradox, insa pe masura ce un produs are mai multe beneficii, ii creste gradul de rezistenta la cumparare din partea clientulu tinta. “Ei, nu poate fi CHIAR asa de bun, nu?”. Mintea omului este un fenomen cu totul aparte. In aceasta idee, (re)citeste postul meu.

One Comment

  1. Cred ca cel mai bun concept este „keep it simple”. De exemplu motorul de cautare care a propulsat gigantul Google este foarte simplu de utilizat, doar o fereastra de cautare si cam atat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *