Toata lumea lucreaza in Relatii Publice

relatii publiceAm intalnit persoane carora nu le era clar care este diferenta intre Relatii Publice si Publicitate, am intalnit persoane care nu puteau sa precizeze exact diferenta dintre Relatii Publice si Marketing, am mai intalnit si din aceia carora le era destul de dificil sa inteleaga diferenta dintre Relatii Publice si Resurse Umane. Dar, de departe cel mai grav este cazul acelora care nu cunosc diferenta intre Relatii Publice si Relatii cu publicul.

Am mai intalnit unii pentru care motivul alegerii unui master de „Relatii Publice si Publicitate” (sau un alt master cu titlu asemanator, continand tot sintagma „Relatii Publice”) este acela ca „lucrez la Primarie la ghiseu si cred ca imi va fi util” si care mai apoi se intrebau revoltati la ce – Doamne iarta-ma! – Le foloseste de exemplu o materie legata de tehnici de identificare si cunoastere a diferitelor tipuri de publicuri, cand singurul lor public este cel al batranilor care cer informatii despre marirea pensiilor.

Joburi incadrate in categoria „Relatii Publice”

Joburi dintre cele mai ciudate sunt incadrate la Relatii Publice: „receptionist/hostess”, „functionar informatii credit”, „distribuitor materiale publicitare”, „operatoare telefonica”, „sef de tura”, „agent vanzari”, „merchandiser”, „sef raion” etc.

Relatiilor Publice nu li se acorda importanta cuvenita

Probabil ca unul dintre motivele pentru care se petrec aceste… incadrari, in afara de acela evident al ignorantei angajatorilor cu privire la acest domeniu, ar fi si acela ca pur si simplu Relatiilor Publice nu li se acorda importanta si prin urmare nu se realizeaza nici macar minimum de efort de cautare pe google a unei explicatii a acestei sintagme: tot ceea ce nu poate fi incadrat in categoriile evidente (precum Agricultura/Silvicultura/Piscicultura, Medicina, Traduceri etc.) este incadrat la „Relatii Publice”.

Foarte greu gasesti un angajator care sa aiba inoculate cunostinte de Relatii Publice

In facultate, cei pasionati de domeniu invata o groaza de teorie si isi formeaza in minte imaginea unei lumi perfecte, acolo unde isi pot aplica ei toate strategiile de PR invatate, acolo unde cercetarea este cercetare, evenimentul este organizat pana la cel mai mic detaliu, strategiile sunt bine puse la punct si corect implementate.

In realitate insa, cu foarte mare greutate reusesti sa gasesti un angajator care chiar sa aiba bine inoculate toate aceste cunostinte si care sa nu-si imagineze ca un specialist in Relatii Publice este de fapt un specialist in Secretariat sau ca un advertiser este persoana care imprima cani si sterge un cos in Photoshop inainte sa listeze fotografia.

Cata aplicabilitate practica are teoria din timpul facultatii?

Analizand toate aceste realitati, stai si te intrebi tu, in calitate de student sau de absolvent, daca tot ce ai facut tu in facultate are vreo aplicabilitate clara in viata reala, daca vreodata un angajator va zambi satisfacut ca „a pus mana” pe un absolvent de Comunicare si Relatii Publice si care va sti ca si-a ales omul care sa contribuie la mentinerea pe linia de plutire (macar) a firmei, asa cum de exemplu stie in cazul unui absolvent de Contabilitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *